Monday, August 16, 2010

Marhaban ya Ramadhan....

'Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba lelaki-Mu dan hamba wanita-Mu. Ubun-ubunku berada di tangan-Mu. Hukum-Mu berlaku dalam diriku, keputusan-Mu adil untukku. Ya Allah, aku memohon kepada-Mu dengan segenap nama yang menjadi milik-Mu, Engkau menamakannya untuk diri-Mu, atau nama yang Engkau ajarkan kepada salah seorang makhluk-Mu, atau yang Engkau turunkan di dalam kitab suci-Mu, atau yang terkandung dalam ilmu gaib yang ada di sisi-Mu. Jadikanlah Al-Qur'an yang agung sebagai penuntun hatiku dan penerang cahaya pandanganku, penghilang rasa susah dan sedihku.' ”

Ramadhan datang lagi......
Alhamdulillah aku masih bernafas lagi pada Ramadhan kali ni.....Ramadhan kali ni aku dah bergelar isteri...dan Ramadhan kali ni terpaksa kami sekeluarga sambut tanpa adik yg aku sygi....Allah lebih sayangkan dia......mmg agak sebak Ramadhan kali ni.....aku pun xth nape aku asyik teringat kat adik aku je sejak awal ramadhan lg....hati aku membuak2 rasa nak balik kampung,nk ziarah kubur adik aku...macam2 kenangan masa Ramadhan dulu aku teringat....
Dulu2 mak abah bagi tiap ari sorang singgit kat sapa yg posa...pastu sapa yg posa dpt duit pegi pasar ramadhan..beli je apa yg nk beli...faveret aku air teh bunga..hehehe....macam2 kami beli sampai nk sahur pun ada lg makanan tuh..tamak membeli...hehe....masa sahur,mak abah kejutkan kami bgn...aku mudah je nk bangun...adik2 laki aku jenuh kejut...Dikmi siap tdo kat meja mkn lg msa kecik2 dlu...hehe....faveret dia scrambled egg goreng ng kicap...Ya Allah....teringatnya kat dia........kejap je rsa masa berlalu.....rsa cam still budak2 lg....kami adik beradik kerumun kat meja makan..duk amik lauk bubuh lam pinggan masing2...siap susun lg tu...hehehe.....pastu bukak posa depan tv.....berebut channel ngan dikmi....sbg kakak,mengalah jela...Rindunya zaman budak2 dlu.....nak duduk satu rumah ramai2 ngan adik2 cam dlu2....
sygnya masa cepat berlalu......masing2 dah ada takdir yang dah ditentukan Allah......aku percaya ngan qada' dan qadar Allah........kami akan sentiasa merindui Dikmi.......

No comments:

Post a Comment