Friday, December 24, 2010

Mimpi....

Malam sebelum aku nk ke KL bjumpa ng adik,tok ng wan aku, aku mimpi arwah dikmi...dlm mimpi tu kitorg duduk dlm rumah mak abah..aku tgk dikkuan nangis..aku tanya sbb apa,dia ckp dia kena transfer tempat keje..hehe...tu pun nak nangis....ape daa....pastu aku masuk bilik yg dkt tpt tgk tv tu,ada dikmi ngan wazif duk atas katil.mcm duk bersembang.aku tgk muka dikmi pucat sangat2..aku tanya np dia pucat...dia x jawab pape pun..just senyum kat aku..rindunya aku kat Dikmi.....org lain suma bercakap dengan aku tp dikmi x pun..senyum je...rindunya aku kat senyuman dia.......Aku cuba untuk jadi setabah yang mungkin..aku cuba untuk terima ketentuan Ilahi....cuba untuk senyum kembali walaupun hati aku sedih dan sampai skrg pun belum pulih sepenuhnya...aku nangis bila teringatkan zaman aku kecik2 dulu...kami 3 beradik membesar sama2...memori tu sangat berharga untuk aku...Ya Allah....Kau tempatkanlah adikku di kalangan hambaMu yang soleh...Sampaikanlah doa dan sedekah kami untuk Dikmi......Amin.......

No comments:

Post a Comment